تحلیل بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد یک صنعت مادر محسوب می شود که با وجود مشکلات بسیار در این صنعت همچنان در مسیر رشد و تعالی در بخش تولید گام بر می دارد. این موضوع در ابتدا به تغییر نگاهی مربوط می شود که در میان مدیران بخش های دولتی و خصوصی ایجاد شده و در حقیقت میران و مختصصان این بخش ها هیچگاه از توسعه غافل نشده اند. علی الخصوص از سال 92 به بعد دولت به عنوان یک برنامه ریز ئ حامی عمل کرده و موجب شده طرح هایی که سالیان سال به تعویق افتاده است مجددا با مشارکت بخش های خصوصی راه اندازی شود. ان ها توانستند با ورود سرمایه های بخش خصوصی به این پروژه ها، آن ها را در مسیر تولید قرار دهند، تولیدی که سالیان سال متوقف بوده است. از جمله پروژه های راه اندازی شده می توان به پروژه های منطقه سنگان و خلیج فارس اشاره نمود.

در حال حاضر ایمیدرو به کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش برای متوازن شدن زنجیره تولید است که این هدف تا به امروز تا حدی عملی شده است. در حقیقت طی سال های 95 و 96 شاهد افتتاح واحد هایی در زنجیره فولاد بودیم که نشان دهنده تغییر نگاه در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو می باشد. از طرفی در این شرایط نباید از مشکلات که پیش رو این دستاورد ها وجود دارد، گذشت.

خبر های بازار فولاد حاکی از سـرریز شـدن مجـوز ایجاد واحـدهای جـدید نسبت بـه بـرنامه افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ است که خود یکی از مشکلات این حوزه می باشد که می تواند ایجاد توازن در این بخش را مشکلاتی مواجه کند. همچنین تامین آب، برق، گاز و جاده این مجوزها خارج از توان فعلی کشور است. به همین دلیل نیاز به بازبینی برخی مجوزها و طرح‌ها داریم.در این شرایط است که جایگاه ستاد زنجیره فولاد پر رنگ تر می‌شود و تصمیم‌گیری در این باره می تواند موجب بر طرف شدن موانع توازن در زنجیره فولاد شود و از اهدافی است که دکتر شریعتمداری، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد ستاد زنجیره فولاد، مشخص کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: